Męska niemoc

Young happy couple in bed

Zauważyłeś, iż twoja sprawność seksualna spadła ostatnimi czasy? Spokojnie. Po pierwsze, kłopot taki tyczy się nie tylko ciebie lecz sporej części męskiego społeczeństwa i to nie jest powód do wstydu. Po drugie chwilowe niedomaganie nie może być przyrównywane do impotencji, chociaż przestrzegam, abyś zapalił w swojej głowie czerwone światło. Po trzecie – to naprawdę da się naprawić, żebyś mógł cieszyć się pełnią życia! erekcja

Dostrzegłeś pierwsze symptomy choroby – co powinieneś zrobić?

Przełam opory i udaj się do lekarza rodzinnego. To nie jest rzadki problem, który dotknął właśnie ciebie. Problemy ze wzwodem, impotencja, to jedno z częstszych problemów męskich i dotyczy co drugiego mężczyzny w wieku 40-70 lat. Tak, statystyki nie kłamią, potraktuj więc wizytę u lekarza nie jak coś upokarzającego, ale jak wizytę w zakładzie mechanicznym w celu naprawy maszyny, którą jest twoje ciało, żebyś mógł cieszyć się pełnią jej wydajności. Prócz tego często badaj ciśnienie tętnicze oraz poziom cholesterolu, żeby ustrzec się najczęstszej przyczyny impotencji – chorób układu krążenia.

Po co Ci lekarz rodzinny a nie specjalista?

Dlatego, iż lekarz pierwszego kontaktu oszacuje stopień rozwoju choroby oraz skieruje do stosownego specjalisty – urologa albo seksuologa, który może ci pomóc. Od lekarza pierwszego kontaktu możesz otrzymać także skierowanie na badania, które pomogą w ustaleniu przyczyny choroby. Kłopoty z erekcją to stadium odwracalne!
Standardowe leczenie odbywa się głównie za pomocą leków farmakologicznych, psychoterapii, czasem leczenia chirurgicznego, ale pewnymi krokami sam możesz siebie wspomóc lub przyśpieszyć wyleczenie. Oto najważniejsze z nich:

1. Spożywaj zdrowe jedzenie

Unikaj tłustego mięsa na korzyść owoców i warzyw. Spożywaj więcej ryb – tuńczyka, łososia, sardynki (za wyjątkiem smażonych, tłustych ryb, które, konsumowane wieczorem, mogą zabić libido). Dużo warzyw i owoców to twardy przepis na uniknięcie najczęstszej przyczyny impotencji – chorób układu krwionośnego oraz otyłości. Jeśli chodzi o owoce, to pożyteczne będą dla ciebie poziomki, truskawki, maliny, jeżyny oraz jagody. Z warzyw – oprócz warzyw zielonych powinno się spożywać czosnek oraz cebulę (dobre przeciw miażdżycy) oraz paprykę, pomidory, kukurydzę, selery i por.

Można spytać też dietetyka o stosowną dietę, ułożoną specjalnie pod grupę krwi. Miej na uwadze, iż dieta nie jest sztywnym „niespożywaniem smacznych potraw”, lecz uzupełnieniem dziennego menu w pokarmy wartościowe i zredukowaniem tych najmniej pożytecznych. Przemyśl wdrożenie do swego jadłospisu potraw z kuchni śródziemnomorskiej, w szczególności zaś owoców morza.

2. Poznaj afrodyzjaki

Jest grupa produktów, które w jakimś stopniu pobudzą twój organizm do „działania”. Powszechnie uważa się (w praktyce – jest to sprawdzone), że lampka czerwonego wina przed miłosnymi igraszkami polepsza aktywność w łóżku. Stroń jednak od alkoholu wysokoprocentowego, który podziała w złą stronę. Z przypraw stosuj więcej imbiru, który wpływa na sprawniejsze krążenie krwi oraz goździków, które polepszają humor. Z owoców morza chwalone są ostrygi, homary, krewetki, czy ośmiornice.

3. Rzuć papierosy

Palenie papierosów (również to bierne) wpływa fatalnie na twoje ciało i libido. Amerykański schemat ubiegłych lat, w którym to kochankowie po udanym zbliżeniu spalali papierosa, to nieroztropny pomysł. Papierosy nie dość, iż zauważalnie obniżają twoją sprawność seksualną oraz wywołują inne, równie niepokojące problemy, z rakiem płuc na czele – to w dodatku sprawiają, iż będzie cię „czuć” z daleka. Uwierz mi, wiem co mówię – jestem osobą niepalącą i kogoś, kto pali, wyczuwam na odległość. Najbardziej uciążliwy zapach utrzymuje się we włosach, potem na ubraniu, o oddechu nie wspominając. Jeśli twoja partnerka nie pali, a ty owszem, to może być przyczyną niepotrzebnym kłótni i żenujących sytuacji między wami, też w sypialni. Oczywiste jest, że jako osoba paląca raczej nie pachniesz smakowicie.

4. Zwiększ aktywność fizyczną

Aktywność seksualna jest na stałe powiązana z dobrą kondycją i wydolnością układu sercowo – naczyniowego. Dlatego tak istotne jest, żebyś prócz zdrowego odżywiania aktywnie uprawiał sport. Aktywnie? Oznacza to codzienne ćwiczenia ruchowe, przynajmniej 30 min – bieganie lub zajęcia na siłowni i systematyczne 1-2 razy w tygodniu uprawianie sportu, np.: tenisa. Tutaj dużo zależy od twoich zasobów czasowych, które, jak mniemam, nie są zbyt rozbudowane. Potwierdzisz jednak to, iż im mniej czasu, tym lepsza organizacja (oczywiście do pewnych granic)? Z pewnością, jeżeli będziesz chciał regularnie uprawiać sport, znajdziesz na to czas.

5. Pielęgnuj swoje życie intymne

Żeby nie wywołać „męskiego problemu” regularnie uprawiaj seks. Pozbądź się rutyny a wprowadź do twojego związku więcej świeżości. To najskuteczniejsza recepta na przywrócenie regulacji hormonalnej. Jeżeli twój związek przeżywa kłopoty (nawet w sytuacji, gdy powodem jest ta „trzecia”) postaraj się je rozwiązać, ponieważ to także pośrednio oddziałuje na twoją zdolność seksualną.
wiecej tutaj : viagra cena

Back to Top